Γ. Μυλόπουλος: Η Κ. Μακεδονία χρειάζεται δημόσιο δίκτυο μέσων σταθερής τροχιάς

Την πεποίθηση ότι «η Κεντρική Μακεδονία χρειάζεται άμεσα ένα δημόσιο δίκτυο μέσων σταθερής τροχιάς» εκφράζει, σε συνέντευξή του στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, ο υποψήφιος περιφερειάρχης με τον συνδυασμό «Αλλαγή στην Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας», καθηγητής και πρώην πρύτανης του ΑΠΘ Γιάννης Μυλόπουλος.
Ο κ. Μυλόπουλος δεσμεύεται ότι «στην Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας θα υπάρξει αλλαγή» και τονίζει: «θα περάσουμε από την αδράνεια και τα χειροκροτήματα στην κεντρική κυβέρνηση, στα έργα με σχέδιο για την προστασία της κοινωνίας, της οικονομίας και του περιβάλλοντος».
Προτεραιότητές του, όπως επισημαίνει, είναι η προσαρμογή στην κλιματική κρίση, η ανασυγκρότηση του πρωτογενούς, του δευτερογενούς και του τριτογενούς τομέα καθώς και ένα νέο μοντέλο βιώσιμου τουρισμού.

Ακολουθεί ολόκληρη η συνέντευξη του κ. Μυλόπουλου στο ΑΠΕ-ΜΠΕ και την Πέπη Γιούλτση:

Ερ. Ποιες είναι οι τρεις βασικές σας προτεραιότητες στην Κεντρική Μακεδονία για την νέα αυτοδιοικητική περίοδο;

Απ. Η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας, μια πάλαι ποτέ ακμάζουσα οικονομικά περιφέρεια, μετά από δέκα χρόνια διοίκησης του σημερινού περιφερειάρχη Απόστολου Τζιτζικώστα βρίσκεται σε φάση ύφεσης και παρακμής.
Πρώτη προτεραιότητα μας είναι η προσαρμογή της Κεντρικής Μακεδονίας στην κλιματική κρίση. Δεν μπορεί η Περιφέρεια να παρακολουθεί αμέτοχη και αδρανής τις καταστροφές που προκαλούν τα ακραία φαινόμενα. Δίνουμε έμφαση στην αντιπυρική και την αντιπλημμυρική προστασία και θα διεκδικήσουμε χρηματοδοτήσεις από το Ταμείο Ανάκαμψης για να σχεδιάσουμε νέα έργα που θα απαντούν στις νέες προκλήσεις. Νέα έργα πρόληψης και μετριασμού δηλαδή των συνεπειών των φυσικών καταστροφών.
Δεύτερη προτεραιότητα για εμάς είναι η ανασυγκρότηση του πρωτογενούς τομέα της αγροτικής παραγωγής, του δευτερογενούς τομέα της επεξεργασίας των προϊόντων του αγροδιατροφικού τομέα, καθώς και του τριτογενούς τομέα της εξαγωγής και εμπορίας των αγροτικών προϊόντων.
Τρίτη προτεραιότητά μας είναι η συγκρότηση ενός νέου μοντέλου ήπιου, ποιοτικού και βιώσιμου τουρισμού που θα το αντέχει η μακεδονική γη, ένα νέο μοντέλο όπου ο οικοτουρισμός και ο αγροτουρισμός θα έχουν σημαντική θέση, το οποίο πρέπει να αντικαταστήσει τη σημερινή μονοκαλλιέργεια τους μαζικού τουρισμού, που το μόνο που εξασφαλίζει είναι η κερδοφορία των μεγάλων τουριστικών επιχειρήσεων. Αν και αυτό ακόμη αμφισβητείται τελευταία…

Ερ. Η παράταξή σας φέρει στο όνομά της τη λέξη «αλλαγή». Τι διαφορετικό πρεσβεύει με αυτόν τον τρόπο η δική σας υποψηφιότητα;

Απ. Η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας έχει εδώ και χρόνια αφεθεί στην τύχη της. Η διοίκηση Τζιτζικώστα δεν έχει διεκδικήσει τίποτε από την κυβέρνηση και την ΕΕ για την επίλυση των μεγάλων προβλημάτων της περιφέρειας. Είναι θεατής των εξελίξεων και χειροκροτητής του κ. Μητσοτάκη.
Εμείς από τη μεριά μας δεσμευόμαστε ότι στην Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας θα υπάρξει αλλαγή. Θα περάσουμε από την αδράνεια και τα χειροκροτήματα στην κεντρική κυβέρνηση, στα έργα με σχέδιο για την προστασία της κοινωνίας, της οικονομίας και του περιβάλλοντος.
Η παράταξή μας απευθύνεται στους δημοκρατικούς και προοδευτικούς πολίτες και τους διαβεβαιώνει ότι έχουμε και την πολιτική βούληση και την κοινωνική ευαισθησία, αλλά και την τεχνοκρατική επάρκεια και την επιστημονική γνώση να εργαστούμε στη βάση πολιτικών θέσεων, με συγκεκριμένο σχέδιο και πρόγραμμα, προς όφελος του δημόσιου συμφέροντος, της ανάπτυξης και του περιβάλλοντος της Περιφέρειας.

Ερ. Ποιος είναι ο σχεδιασμός σας, εφόσον εκλεγείτε, για την αντιμετώπιση του κυκλοφοριακού προβλήματος;

Απ. Η περιοχή βιώνει εδώ και καιρό τις συνέπειες των πολιτικών επιλογών της κυβέρνησης και της διοίκησης της Περιφέρειας στο σκέλος των μεταφορών.
Έχουμε μια αδικαιολόγητη καθυστέρηση στην απόδοση σε κυκλοφορία του Μετρό, με πολιτική ευθύνη του πρωθυπουργού, που το 2019 άλλαξε τον σχεδιασμό για τον σταθμό Βενιζέλου και εκτροχίασε κυριολεκτικά το χρονοδιάγραμμα. Φυσικά ο κ. Τζιτζικώστας, για μια ακόμη φορά έμεινε βουβός και άφωνος μπροστά στην τεράστια καθυστέρηση ενός έργου πνοής, που κόστισε περισσότερο από 100 εκατ. ευρώ σε αποζημιώσεις τα τελευταία τέσσερα χρόνια.
Και τώρα έρχεται η κυβέρνηση, αγκαζέ με τον κ. Τζιτζικώστα, να ξεκινήσει την κατασκευή του πολυσυζητημένου flyover περιφερειακού, χωρίς ώριμη κυκλοφοριακή και περιβαλλοντική μελέτη που να λαμβάνουν υπόψη τους τη λειτουργία του μετρό και την αλλαγή του συγκοινωνιακού χάρτη της Θεσσαλονίκης που αυτό θα προκαλέσει.
Εμείς από τη μεριά μας προτείνουμε ένα δίκτυο Μέσων Σταθερής Τροχιάς, τα οποία αποτελούν εδώ και δεκαετίες στην Ευρώπη τον ποιοτικότερο τρόπο μεταφοράς για όλους, αλλά και μοχλό ανάπτυξης των τοπικών κοινωνιών. Στην Ελλάδα έχουμε ένα απαρχαιωμένο σιδηροδρομικό δίκτυο, κάτι το οποίο αποδείχθηκε με τον πιο οδυνηρό τρόπο στο σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη.
Με εμάς στη διοίκηση της Περιφέρειας θα σχεδιαστεί ένα ολοκληρωμένο δίκτυο Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα περιλαμβάνει: Τραμ στο κέντρο της Θεσσαλονίκης, Μετρό στο κέντρο και επεκτάσεις δυτικά και ανατολικά προς αεροδρόμιο στην πόλη της Θεσσαλονίκης, σύνδεση των 6 Περιφερειακών Ενοτήτων της Περιφέρειας με το αεροδρόμιο, το Λιμάνι και το Σιδηροδρομικό Σταθμό της Θεσσαλονίκης με δίκτυο Προαστιακού Σιδηροδρόμου και αποκατάσταση του Σιδηροδρομικού Δικτύου.