Η κυβέρνηση Μητσοτάκη δεν περίμενε την Πρωταπριλιά για να κάνει πλάκες. Έκανε την κάθε μέρα της διακυβέρνησής της να μοιάζει με Πρωταπριλιά.
Ξεκινώντας από την υπόσχεσή της για «επιτελικό κράτος». Που σε άλλες συνθήκες θα μπορούσε να είναι μια πρώτης τάξης… Πρωταπριλιάτικη πλάκα.
Κορυφαίο σύμβολο του… Πρωταπριλιάτικου «επιτελικού κράτους» είναι αναμφίβολα ο 59χρονος μοιραίος σταθμάρχης της Λάρισας, στην βάρδια του οποίου συνέβη το πολύνεκρο δυστύχημα. Στον οποίον οι ηγέτες του «επιτελικού κράτους» δεν δίστασαν να ρίξουν την ευθύνη για τη μετωπική σύγκρουση, παρά το γεγονός ότι τον τοποθέτησαν οι ίδιοι, με κομματικά και αναξιοκρατικά κριτήρια. Παραβιάζοντας μάλιστα, με νομοθετική ρύθμιση του πρώην υπουργού μεταφορών Κώστα Καραμανλή, τους κανόνες για τα επιτρεπόμενα όρια ηλικίας.
Βέβαια το τραγικό δυστύχημα στα Τέμπη απέδειξε με επώδυνο τρόπο και άλλες πτυχές του… Πρωταπριλιάτικου «επιτελικού κράτους». Όπως την τραγική μείωση του προσωπικού από το 2019 και μετά στις σιδηροδρομικές μεταφορές, χωρίς μάλιστα να συντρέχουν οι μνημονιακοί περιορισμοί στις προσλήψεις που ίσχυαν παλιότερα.
Με συνέπεια από τους 25 σταθμάρχες που εργάζονταν στη Λάρισα, να έχουν μείνει σήμερα μόνο οι 10.
Κι ακόμη, το… Πρωταπριλιάτικο «επιτελικό κράτος» αποκαλύφθηκε σε όλο του το μεγαλείο και με το σύστημα τηλεδιοίκησης που σταμάτησε να λειτουργεί από το 2019 και δεν αποκαταστάθηκε ποτέ, όπως και με το κέντρο ελέγχου κυκλοφορίας που έπαυσε να υπάρχει μετά το 2020, καθώς και με το ETCS, το ευρωπαϊκό σύστημα ασφάλειας στα τρένα, που παρά την υποχρέωση του… «επιτελικού κράτους» να λειτουργεί από το 2020, δεν λειτούργησε ποτέ.
Με αποτέλεσμα τα τρένα του… Πρωταπριλιάτικου «επιτελικού κράτους» να ταξιδεύουν τυφλά, χωρίς επικοινωνία με τους σταθμούς, ακόμη κι όταν βρίσκονταν στη γραμμή για το αντίθετο ρεύμα κυκλοφορίας.
Την απόδειξη του πόσο… Πρωταπριλιάτικο είναι το επιτελικό κράτος, την είδαμε όλοι στις οθόνες μας. Με τον υφυπουργό μεταφορών που έστειλαν για να αποκαταστήσει την εικόνα του… σταθμαρχείου Λάρισας, να αποκαλεί το σύστημα τοπικών χειρισμών σαν σύστημα τηλεδιοίκησης και με τον σταθμάρχη να τον διαψεύδει. Οπότε και ο υφυπουργός, μην περιμένοντας την Πρωταπριλιά, έκανε την εξής πλάκα: Δήλωσε ότι αυτό που ο σταθμάρχης αποκαλεί σύστημα τοπικών χειρισμών, εκείνος το ονομάζει για τις ανάγκες της πλάκας προφανώς, σύστημα τηλεδιοίκησης.
Θα ήταν ωραία πλάκα, αν εξαιτίας της δεν είχαν χαθεί 57 ζωές. Αφού το σύστημα τοπικών χειρισμών, που ο υφυπουργός αποκαλεί σύστημα τηλεδιοίκησης, δεν έχει εμβέλεια μεγαλύτερη από 7 χιλιόμετρα από τον σταθμό, τη στιγμή που η μετωπική σύγκρουση έγινε στα 17 χιλιόμετρα από τη Λάρισα.
Όπως ωραία πλάκα θα ήταν αν δεν υπήρχαν ανθρώπινα θύματα και η διαβεβαίωση του πρωθυπουργού, κατόπιν βεβαίως εορτής, ότι θα κάνει μέχρι τις εκλογές, ό,τι δεν έκανε κοντά τέσσερα χρόνια μέχρι σήμερα για να βελτιώσει την… Πρωταπριλιάτικη πλάκα του «επιτελικού κράτους».
Και σαν να μην έφταναν αυτά, το εκτός εποχής… Πρωταπριλιάτικο «επιτελικό κράτος» που επέτρεπε στα τρένα να ταξιδεύουν στα τυφλά, απέλυσε και τους κανονικούς σταθμάρχες για να τους αναπληρώσει με ρουσφέτια από ακατάλληλο και ανεκπαίδευτο προσωπικό. Κι ακόμη, υπέγραψε σύμβαση με τον ιδιώτη που έχει αναλάβει το μεταφορικό έργο, στην οποία του χάρισε τα 600 εκατομμύρια ευρώ που ο ιδιώτης όφειλε να επενδύσει στα τρένα. Με αντάλλαγμα, βέβαια, να απαλλαγεί και το ίδιο από την υποχρέωση να λειτουργήσει το σύστημα ασφάλειας.
Και σαν να μην έφτανε αυτό, το… Πρωταπριλιάτικο «επιτελικό κράτος» αποζημίωσε και άλλη εταιρεία με 3,3 δις ευρώ, επειδή το ίδιο καθυστερούσε να παραδώσει το σύστημα ασφάλειας που είχε παραλάβει από την προηγούμενη κυβέρνηση σε ποσοστό ολοκλήρωσης 72,4%.
Ωραίες πλάκες!
Αλλά μήπως εκείνη την παλιότερη και πολλαπλά διαψευσθείσα δήλωση του πρωθυπουργού για την πανδημία, σύμφωνα με την οποία δεν υπήρχε, δήθεν, μελέτη που να αποδεικνύει ότι εκτός ΜΕΘ οι πιθανότητες θανάτου είναι περισσότερες από ό,τι εντός, περίμενε ο Μητσοτάκης να έρθει η Πρωταπριλιά για να την κάνει;
Ή μήπως περίμενε ο υπουργός του «επιτελικού κράτους» Γεραπετρίτης να έρθει η Πρωταπριλιά για να δηλώσει ότι η αύξηση, λέει, των ΜΕΘ θα έφερνε αύξηση των θανάτων; Για να διαψευστεί από την εξέλιξη των πραγμάτων, αφού με αυτή την… πλάκα η Ελλάδα ήρθε πρώτη σε θανάτους από την πανδημία ανά πληθυσμό στην Ευρώπη. Με τους 18.000 από τους περίπου 35.000 θανάτους συνολικά, να έχουν συμβεί εκτός ΜΕΘ.
Κι ακόμη, εκείνες τις πλάκες με τα «δεν ήξερα» και «δεν μου έλεγαν» ο πρωθυπουργός, για τις υποκλοπές που κατ’ εξακολούθηση έκανε η υπό τη δική του αρμοδιότητα και εποπτεία ΕΥΠ, μήπως περίμενε την Πρωταπριλιά για να τις κάνει;
Ή μήπως ήταν Πρωταπριλιά όταν ο υπουργός Κωστής Χατζηδάκης ιδιωτικοποιούσε τη ΔΕΗ, διαβεβαιώνοντας αναληθώς, όπως αποδείχθηκε αργότερα, ότι δήθεν δεν θα υπήρχε καμία επίπτωση στην αύξηση της τιμής του ρεύματος, επειδή, λέει, η ενεργειακή αγορά θα… αυτορυθμίζονταν;
Και βέβαια δεν ήταν Πρωταπριλιά όταν ο πρωθυπουργός διαβεβαίωνε ότι η ακρίβεια στην Ελλάδα ήταν εισαγόμενη από την Ευρώπη. Για να διαψευστεί όταν δημοσιοποιήθηκαν τα ευρωπαϊκά στοιχεία, σύμφωνα με τα οποία η χώρα μας είχε πολύ ακριβότερο ρεύμα από εκείνες τις χώρες που υποτίθεται, σύμφωνα με το Πρωταπριλιάτικο αστείο του πρωθυπουργού, ότι μας έρχονταν η ακρίβεια…
Μακρά η λίστα με τις… Πρωταπριλιάτικες πλάκες της κυβέρνησης που δεν χρειάστηκε καν να είναι Πρωταπριλιά για να τις κάνει.
Μόνο που κατά σύμπτωση, όλες αυτές οι… πλάκες είχαν πάντα για θύματα όλους εμάς. Ενώ κερδισμένοι πάντοτε από αυτές έβγαιναν κάτι λίγοι, κάτι εκπρόσωποι οικονομικών ελίτ και κάτι ιδιοκτήτες μεγάλων επιχειρήσεων.
Και αυτή η διαπίστωση μάλλον δεν έχει και τόση… πλάκα.
Πηγή: https://tvxs.gr/news/egrapsan-eipan/i-kybernisi-poy-den-perimene-tin-protaprilia