Την πλήρη διάψευση των κυβερνητικών δηλώσεων για την ολοκλήρωση και απόδοση σε κυκλοφορία του Μετρό Θεσσαλονίκης συνιστά το χθεσινό δημοσίευμα της Εφημερίδας των Συντακτών και του δημοσιογράφου Απόστολου Λυκεσά.
Όπως αποκαλύπτεται, με βάση τα όσα δήλωσε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σταϊκούρας, από την ημέρα υπογραφής της σύμβασης ανάθεσης της λειτουργίας και συντήρησης του δικτύου Μετρό Θεσσαλονίκης, η οποία θα υπογραφεί με κάθε επισημότητα την ερχόμενη Τετάρτη 3 Οκτωβρίου στη Θεσσαλονίκη, θα χρειαστεί προπαρασκευαστική περίοδος με «εκπλήρωση εκατέρωθεν υποχρεώσεων για έναρξη περιόδου εμπορικής λειτουργίας του βασικού έργου για τουλάχιστον 12-18 μήνες». Περίοδος η οποία αναμένεται να ολοκληρωθεί μετά την έλευση του 2025.
Στο πλαίσιο του ρεπορτάζ της εφημερίδας ο υποψήφιος περιφερειάρχης με τον συνδυασμό «Αλλαγή στην Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας» και πρώην πρόεδρος της Αττικό Μετρό ΑΕ προέβη στην παρακάτω δήλωση:
«Τα ψεύτικα τα λόγια τα μεγάλα για το Μετρό.
Τον Σεπτέμβριο 2019, όταν ο νέος, τότε, πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης από βήματος ΔΕΘ εξήγγειλε αντιδεοντολογικά, χωρίς τεχνική τεκμηρίωση ή εισήγηση, την αλλαγή σχεδιασμού του Μετρό προκειμένου να ξεριζώσουν τον Decumanus Maximus από τη Βενιζέλου, ισχυριζόμενος ότι αυτή η λύση ήταν, δήθεν, πιο φτηνή και πιο σύντομη, είχαμε προβλέψει ότι θα «τρίβουν τα χέρια τους οι εργολάβοι». Τέσσερα χρόνια μετά δικαιωνόμαστε, μια και το μεν Μετρό είναι ακόμη μαγική εικόνα, οι εργολάβοι όμως κέρδισαν από τις αποζημιώσεις για την καθυστέρηση που το ίδιο το δημόσιο προκάλεσε, περισσότερα από 100 εκατ. ευρώ.
Όταν η κυβέρνηση εξήγγειλε στην αρχή ολοκλήρωση του έργου τον Απρίλιο 2023 και μετά τέλος 2023 και μετά αρχές 2024 και αργότερα στο τέλος του 2024, και πάλι υποστηρίζαμε ότι αυτό ήταν αδύνατον, καθώς η δοκιμαστική λειτουργία του Μετρό, αφ’ ης στιγμής ανατεθεί η λειτουργία, απαιτεί για λόγους ασφαλείας 18μηνο διάστημα ελέγχων και δοκιμών. Δικαιωνόμαστε για μια ακόμη φορά.
Σήμερα αποκαλύπτονται σε όλο τους το μεγαλείο «τα ψεύτικα τα λόγια τα μεγάλα» της κυβέρνησης Μητσοτάκη για το Μετρό Θεσσαλονίκης. Οι μόνοι που «τρίβουν τα χέρια τους» είναι οι εργολάβοι. Αφού, αν δεν ήταν ο κ. Μητσοτάκης, το Μετρό θα λειτουργούσε από τις αρχές του 2021, χωρίς τα τουλάχιστον 90 εκατομμύρια ευρώ που κόστισαν εν τω μεταξύ μόνο οι αποζημιώσεις!».