Ανάπτυξη

«Θεομηνίες» και βιώσιμη ανάπτυξη. Αλλαγή πολιτικής για την προσαρμογή στα νέα κλιματικά δεδομένα

Οι φυσικές καταστροφές που οφείλονται σε ακραία φυσικά φαινόμενα, όπως δασικές πυρκαγιές εξ αιτίας παρατεταμένων περιόδων καύσωνα και ανομβρίας, καθώς και καταστροφικές πλημμύρες εξ αιτίας επεισοδίων βροχής ιδιαίτερα μεγάλης έντασης, δεν είναι αναπόφευκτες. Μπορούν και να προβλεφθούν εγκαίρως και να αντιμετωπιστούν αποτελεσματικά, στο πλαίσιο ενός οργανωμένου σχεδιασμού. Όσο πιο μεγάλο και πιο σημαντικό είναι ένα τεχνικό έργο, τόσο πιο μεγάλη είναι και η περίοδος επαναφοράς των φαινομένων στα οποία καλείται να ανταποκριθεί και να αντέξει εντός του χρόνου της ζωής του.

Ολοκληρωμένος σχεδιασμός για την αντιμετώπιση «ακραίων» φαινομένων και φυσικών καταστροφών

Το κλίμα αλλάζει. Η ανθρωπογενής υπερθέρμανση του πλανήτη, ως αποτέλεσμα της ραγδαίας επιδείνωσης του φαινομένου του θερμοκηπίου, είναι πλέον ένα γεγονός καταμετρημένο και αδιαμφισβήτητο. Σύμφωνα με τις διεθνείς εκτιμήσεις, η συχνότερη εμφάνιση ακραίων φαινομένων και φυσικών καταστροφών, όπως παρατεταμένοι καύσωνες και ανομβρία που προκαλούν λειψυδρία και δασικές πυρκαγιές, καθώς και μεγάλης έντασης βροχοπτώσεις που προκαλούν καταστροφικές πλημμύρες, είναι η κυριότερη εκδήλωση της κλιματικής αλλαγής στην περιοχή της Μεσογείου.

Η κλιματική αλλαγή αντιμετωπίζεται με δύο τρόπους:

«Ακραία» φαινόμενα, φυσικές καταστροφές και ολοκληρωμένος σχεδιασμός στην εποχή της κλιματικής αλλαγής

Τελευταία, όλο και συχνότερα τα καιρικά φαινόμενα που προκαλούν καταστροφές, είτε πρόκειται για ανομβρία και παρατεταμένους καύσωνες το καλοκαίρι που ευνοούν λειψυδρία και δασικές πυρκαγιές, είτε πρόκειται για έντονες βροχές και καταιγίδες το φθινόπωρο και τον χειμώνα που προκαλούν πλημμύρες, χαρακτηρίζονται ως «ακραία» φαινόμενα. Με δεδομένο ότι ένα φαινόμενο χαρακτηρίζεται ως ακραίο όταν συμβαίνει σπάνια, γεννάται σήμερα το ερώτημα πόσο «ακραία» μπορεί να χαρακτηριστεί μια συνήθης, πλέον, συμπεριφορά της φύσης.

«Κάνουμε στη Θεσσαλονίκη, το μεγαλύτερο έργο που γίνεται αυτή τη στιγμή στην Ελλάδα».

O πρόεδρος της ΑΤΤΙΚΟ Μετρό, Γιάννης Μυλόπουλος αναφέρθηκε στην εξέλιξη του έργου του Μετρό στη Θεσσαλονίκη, αλλά και τις ευκαιρίες που ανοίγονται για την πόλη ως προς το αναπτυξιακό κομμάτι με γνώμονα τις συγκοινωνίες.

- Κάνουμε μια υπόθεση εργασίας επιστημονικής φαντασίας όπου ένας Θεσσαλονικιός το 1987 μπαίνει σε μια χρονομηχανή και βγαίνει το 2017. Διαπιστώνει ότι το μετρό δεν έχει γίνει. Τι του λέτε;

Νεοφιλελεύθερη και οπισθοδρομική η νέα Δεξιά συμμαχία

Η διάκριση Δεξιά – Αριστερά, αν και γεωγραφικός προσδιορισμός, ανέκαθεν είχε σαφή πολιτική αναφορά, καθώς παραπέμπει στη διαχωριστική γραμμή μεταξύ συντήρησης και προόδου. Η Δεξιά εξέφρασε διαχρονικά την προσπάθεια της εκάστοτε άρχουσας οικονομικής και κοινωνικής τάξης να διατηρήσει την ισορροπία των δυνάμεων (status quo), με σκοπό να συνεχίσει η ίδια ομάδα να ελέγχει, να εξουσιάζει και να πλουτίζει.

Σελίδες