«Το πιο σύντομο ανέκδοτο» σε τροχιά ολοκλήρωσης.

-Πως εξελίσσεται η κατασκευή του μετρό Θεσσαλονίκης;
Το μετρό της Θεσσαλονίκης είναι ένα πολύπαθο και ταλαιπωρημένο έργο. Από τα χρόνια της περίφημης πια «τρύπας του Κούβελα», μέχρι την πρόσφατη περιπέτειά του ως τεχνικού έργου που ξεκίνησε να κατασκευάζεται το 2006 και σταμάτησε το 2014 για να εγκαταλειφθεί για περισσότερο από δύο χρόνια, το μετρό έγινε συνώνυμο με το πιο σύντομο ανέκδοτο της Θεσσαλονίκης.
Σκεφτείτε ότι σε μια εποχή οικονομικής κρίσης, όπου τα μεγάλα ζητούμενα ήταν η ανάπτυξη, οι επενδύσεις και οι νέες θέσεις εργασίας, η τότε κυβέρνηση είχε σταματήσει ένα μεγάλο έργο με εγκεκριμένη Ευρωπαϊκή χρηματοδότηση, δημιουργώντας στρατιές ανέργων και επιτείνοντας την ύφεση της οικονομίας.
Σήμερα η εικόνα της παρακμής στην πόλη έχει πια αντιστραφεί εντελώς. Από τον Μάρτιο του 2016 που αναλάβαμε ως νέα διοίκηση την Αττικό Μετρό μέχρι σήμερα, η πρόοδος του έργου είναι εντυπωσιακή.
Από το 37% που παραλάβαμε την ολοκλήρωση του έργου το 2016, σήμερα αυτή έφτασε στο 67%. «Τρέξαμε» δηλαδή τα τελευταία 2,5 χρόνια με ρυθμούς 3 φορές πιο γρήγορους σε σχέση με το παρελθόν.
Σήμερα η πόλη έχει ανασάνει, αφού οι εργοταξιακές καταλήψεις έχουν απομακρυνθεί και οι περισσότεροι δρόμοι και τα πεζοδρόμια έχουν πια απελευθερωθεί από τις λαμαρίνες.
Εκτός όμως από την εντυπωσιακή πρόοδο στην κατασκευή των έργων, υπήρξε και μια μεγάλη αλλαγή σε ό,τι αφορά στην πολιτική διαχείρισης και αξιοποίησης των σημαντικών αρχαιολογικών ευρημάτων τα οποία αποκαλύφθηκαν κατά την πορεία της κατασκευής του έργου.
Τα αρχαιολογικά ευρήματα, από εμπόδιο στην κατασκευή του μετρό, όπως τα παρουσίαζε η προηγούμενη κυβέρνηση, οδηγώντας με τη στάση της σε μεγάλα αδιέξοδα, σήμερα αντιμετωπίζονται ως μια ακόμη ευκαιρία για την πολιτιστική, αλλά και την οικονομική ανάπτυξη της Θεσσαλονίκης. Με τους δύο κεντρικούς σταθμούς του μετρό να γίνονται ανοικτά μουσεία και μοναδικά στον κόσμο τοπόσημα μιας πόλης, που μέσα από ένα υπερσύγχρονο συγκοινωνιακό έργο θα αποκαλύπτει καθημερινά τη ζωντανή ιστορία τόσο της ίδιας, όσο και της Μακεδονίας.
Η προοπτική ολοκλήρωσης και παράδοσης του μεγαλύτερου μέρους του έργου το 2020 μετατρέπει τη Θεσσαλονίκη σε μια σύγχρονη και ελκυστική Ευρωπαϊκή μεγαλούπολη.
Η ΝΔ ενοχλείται γιατί πετύχαμε εκεί που εκείνοι απέτυχαν και επιδίδεται σε έναν αήθη πόλεμο λάσπης με ψέματα και σκευωρίες.
-Βλέπουμε ότι η ΝΔ έχει ζητήσει δύο φορές με ανακοινώσεις της την παραίτησή σας από τη θέση του Προέδρου της Αττικό Μετρό αναφερόμενη σε υποθέσεις που έλαβαν χώρα κατά τη διάρκεια της θητείας σας ως Πρύτανης στο ΑΠΘ. Τι ακριβώς έχει συμβεί;
Αντιλαμβάνομαι την ενόχληση της ΝΔ επειδή απέτυχε εκεί που κάποιοι άλλοι σήμερα επιτυγχάνουν.
Δεν αντιλαμβάνομαι όμως την ανεύθυνη, εμπαθή και αήθη τακτική να επιδίδεται σε πόλεμο λάσπης και σπίλωσης προσωπικοτήτων, σπεύδοντας να βαφτίσει «σκάνδαλα» υποθέσεις που στηρίζονται σε καταγγελίες πολιτών που δεν έχουν ακόμη διερευνηθεί, καθώς βρίσκονται σε πρώιμο προανακριτικό στάδιο και κυρίως, σπεύδοντας να αποδώσει ατεκμηρίωτες ευθύνες και ανύπαρκτες κατηγορίες επιλεκτικά σε πολιτικούς της αντιπάλους.
Δεν είναι τυχαίο ότι και οι δύο ερευνώμενες σήμερα υποθέσεις αναφέρονται σε γεγονότα που συνέβησαν προ πολλών ετών στο ΑΠΘ, ενώ οι σχετικές «καταγγελίες» συνέβη να κατατεθούν μόλις τα δύο τελευταία χρόνια, ενώ δηλαδή ήμουν ήδη πρόεδρος της Αττικό Μετρό.
Τι άραγε ώθησε τους «μηνυτές» να καταγγείλουν αυτά τα υποτιθέμενα «σκάνδαλα» τόσο καθυστερημένα;
Αν βεβαίως οι κατήγοροί μου δεν ήταν τόσο εμπαθείς θα είχαν αντιληφθεί ότι στην πρώτη ερευνώμενη υπόθεση, η αγορά του επίμαχου κτιρίου ερευνών πραγματοποιήθηκε όχι κατά τη δική μου, αλλά κατά τη διάρκεια της επόμενης πρυτανικής αρχής.
Όπως θα είχαν αντιληφθεί και ότι στη δεύτερη ερευνώμενη υπόθεση, η επίδικη απαλλοτρίωση τμήματος του αγροκτήματος του ΑΠΘ και η εκταμίευση του επίμαχου ποσού, συνέβησαν δύο θητείες πριν από την δική μου!
Και στις δύο περιπτώσεις, η ΝΔ και τα φιλικά της ΜΜΕ βιάστηκαν να μου αποδώσουν κατηγορίες για υποθέσεις άσχετες με εμένα, επειδή, προφανώς, δεν βρέθηκε τίποτε επιλήψιμο που να με αφορά.
Δεν είναι άλλωστε η πρώτη φορά που ο συγκεκριμένος πολιτικός χώρος «ασχολείται» μαζί μου, ενοχοποιώντας με για κατασκευασμένες υποθέσεις.
Το μόνο που θα μείνει στο τέλος θα είναι η χαμένη πολιτική αξιοπιστία της ΝΔ…
Όπως συνέβη σε όλες τις περιπτώσεις κατά τη διάρκεια της πρυτανικής μου θητείας, που προσπάθησαν και πάλι να με στοχοποιήσουν κατά ψευδή και συκοφαντικό τρόπο, επειδή και τότε είχε «ενοχλήσει» η στάση μου στον περίφημο πια «νόμο Διαμαντοπούλου», έτσι και τώρα, είμαι βέβαιος ότι η δικαιοσύνη θα κάνει το χρέος της και μια ακόμη σκευωρία τους θα πέσει.
Η αλήθεια θα λάμψει για άλλη μια φορά.
Και το μόνο που θα μείνει μετά την αποκάλυψη της αλήθειας από όλη αυτή την ιστορία θα είναι η χαμένη πολιτική αξιοπιστία της ΝΔ…
Η Αττικό Μετρό συμβάλλει στη δημιουργία ενός νέου μοντέλου Βιώσιμης Ανάπτυξης
- Το μετρό για την Αθήνα είναι μια υπόθεση που έχει λήξει οριστικά; Ποιοι είναι οι σχεδιασμοί της Αττικό Μετρό για το επόμενο διάστημα; Έρχονται νέα έργα και αν ναι, ποια;
Το μετρό είναι ένα έργο που τελειώνει μόνο όταν το δίκτυό του καλύψει το σύνολο μιας πόλης.
Σε αυτή την προοπτική, στην σήμερα Αθήνα βρίσκεται υπό δημοπράτηση το μεγαλύτερο έργο μετρό που έγινε ποτέ, η γραμμή 4, η πρώτη φάση της οποίας είναι προϋπολογισμού 1,5 δις Ευρώ.
Εν τω μεταξύ στον Πειραιά παραδίδουμε σύντομα σε λειτουργία το Τραμ, ενώ την επόμενη άνοιξη ξεκινά και η λειτουργία των τριών πρώτων σταθμών της επέκτασης της γραμμής 3 του μετρό, που θα συνδέει το αεροδρόμιο με το Σύνταγμα και το λιμάνι του Πειραιά.
Στη Θεσσαλονίκη τέλος δημοπρατούνται άμεσα οι πρόδρομες εργασίες της επέκτασης του μετρό προς τα δυτικά.
Ο τριπλασιασμός των επενδύσεων της Αττικό Μετρό σε έργα τα τελευταία 2,5 χρόνια, (μόνο το 2017 επενδύθηκαν σε έργα 350 εκ. Ευρώ), είναι η μεγάλη συμβολή της εταιρείας στην υπόθεση της Βιώσιμης Ανάπτυξης, αφού τα αστικά έργα σταθερής τροχιάς συμβάλλουν εκτός από την οικονομική και στην κοινωνική, την περιβαλλοντική, αλλά και την πολιτιστική ανάπτυξη της χώρας.

Η συνέντευξη του Καθηγητή Γιάννη Α. Μυλόπουλου, Προέδρου της Αττικό Μετρό Α.Ε., στον Χρόνη Διαμαντόπουλο, δημοσιεύθηκε στις 21 Οκτωβρίου 2018 στη ΝΕΑ ΣΕΛΙΔΑ.