Μυλόπουλος: «Τα έργα μας η απάντηση στα ψέματά τους»

Το παλαιοκομματικό κατεστημένο της Θεσσαλονίκης, που έκανε ανέκδοτο το μετρό, επανέρχεται σήμερα με επιθέσεις, ψέματα και παραπληροφόρηση, για να αποκρύψει ότι εμείς επιτύχαμε εκεί όπου εκείνοι απέτυχαν.
Τις τελευταίες ημέρες επιχειρείται μια ενορχηστρωμένη προσπάθεια του παλαιοκομματικού κατεστημένου της Θεσσαλονίκης να αμφισβητήσει την πρόοδο που σημειώνουν σήμερα τα έργα του μετρό.
Πρόκειται γι αυτούς που είναι υπεύθυνοι που το μετρό έγινε ανέκδοτο και η Θεσσαλονίκη πρωτεύουσα της φτώχειας, της ανεργίας και της… λαμαρίνας.
Μη έχοντας αφήγημα για την πόλη, προσπαθούν διαστρεβλώνοντας την πραγματικότητα και παραπληροφορώντας, να αμφισβητήσουν το έργο που γίνεται σήμερα.
Προφανώς δεν αντέχουν εμείς να πετυχαίνουμε εκεί όπου εκείνοι απέτυχαν.
Άδικα όμως κουράζονται. Τους διαψεύδει η ίδια η πραγματικότητα.
Όπως όλοι θυμούνται, το έργο ξεκίνησε το 2006 με ημερομηνία ολοκλήρωσης το 2012.
Αντ' αυτού, αντί δηλαδή το 2012 το έργο να παραδοθεί και πριν ακόμα αποκαλυφθούν τα αρχαία, αυτό μετρούσε ήδη 5 χρόνια καθυστέρησης.
Η συνέχεια είναι γνωστή. Το δίλημμα «Ή αρχαία ή μετρό» δίχασε την πόλη και τελικά το 2014 σταμάτησε οριστικά κάθε εργασία στο μετρό.
Μετατρέποντας το δίλημμα σε: «Ούτε αρχαία ούτε μετρό».
Να θυμίσω εδώ ότι όταν το 2016 αναλάβαμε ως νέα διοίκηση της Αττικό Μετρό Α.Ε, η εικόνα του έργου ήταν η εξής:
Η Θεσσαλονίκη ήταν μια απέραντη λαμαρινούπολη.
Τα εργοτάξια ήταν νεκρά.
Οι χιλιάδες εργαζόμενοι του έργου είχαν βγει στην ανεργία.
Τα εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ των εγκεκριμένων κονδυλίων παγωμένα στις τράπεζες, σε μια εποχή που η πόλη και η χώρα διψούσαν για επενδύσεις.
Σήμερα, 2 χρόνια μετά, τίποτε δεν θυμίζει το κακό παρελθόν.
Όλες οι εκκρεμότητες και τα προβλήματα του έργου αντιμετωπίστηκαν.
Το μετρό επανεκκίνησε σε νέες και σταθερές βάσεις.
Το 40% ολοκλήρωσης που παραλάβαμε, μετά από 10 ολόκληρα χρόνια ταλαιπωρίας, έφτασε σήμερα, δύο μόλις χρόνια μετά, στο 65%.
Που σημαίνει ότι το έργο τρέχει πλέον με τριπλάσιο ρυθμό σε σχέση με το παρελθόν.
Η απορρόφηση των κονδυλίων ξεπέρασε τα 200 εκατομμύρια Ευρώ μόνο το 2017 στη γραμμή Θεσσαλονίκης και Καλαμαριάς.
Χιλιάδες εργαζόμενοι απασχολούνται άμεσα ή έμμεσα σήμερα στο έργο.
Όσο για τις λαμαρίνες, αυτές έχουν αρχίσει να αποσύρονται, αποδίδοντας σε κυκλοφορία, για πρώτη φορά μετά από χρόνια, τους δρόμους της πόλης.
Σήμερα τέλος, που το έργο έχει μπει στις ράγες, προχωρεί και για πρώτη φορά βλέπει ορίζοντα ολοκλήρωσης, ήρθε η ώρα να σχεδιάσουμε το μέλλον, ξεκινώντας τη συζήτηση για τις επεκτάσεις δυτικά και ανατολικά.
Όσο για τη Βενιζέλου, την οποία παραλάβαμε με μηδενική πρόοδο, τα όσα λένε για την καθυστερημένη ολοκλήρωσή της σε σχέση με το υπόλοιπο έργο, θυμίζουν τον πατροκτόνο που ζητά την επιείκεια του δικαστηρίου, επικαλούμενος την ορφάνια του...
Κατηγορούν εμάς, για όσα εκείνοι επί χρόνια προκάλεσαν.
Η απάντηση στην παραπληροφόρηση, τα ψέματα και τις ανοίκειες επιθέσεις τους είναι τα έργα μας και η εικόνα μιας Θεσσαλονίκης που έχει οριστικά πλέον γυρίσει σελίδα και που, για πρώτη φορά μετά από δεκαετίες, ανακτά τη χαμένη της αυτοπεποίθηση…

* Η απάντηση του Καθηγητή Γιάννη Α. Μυλόπουλου, Προέδρου της Αττικό Μετρό Α.Ε., στις 27 Απριλίου 2018, στις ερωτήσεις για τα πρόσφατα δημοσιεύματα σχετικά με την πορεία του έργου του Μετρό στη Θεσσαλονίκη.