Έναρξη της Δημόσιας Διαβούλευσης της επέκτασης του Μετρό στη δυτική Θεσσαλονίκη από τον Πρόεδρο της Αττικό Μετρό ΑΕ, Καθηγητή Γιάννη Μυλόπουλο

Κυρίες και Κύριοι,

Φίλες και Φίλοι,

Σας καλωσορίζουμε στη Δημόσια Διαβούλευση για την επέκταση του Μετρό Θεσσαλονίκης δυτικά. Όπως υποσχεθήκαμε, ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, κ. Χρήστος Σπίρτζης και η Αττικό Μετρό ΑΕ στο Περιφερειακό Συνέδριο Κεντρικής Μακεδονίας, αμέσως μετά τις γιορτές ξεκινάμε την τελική φάση της διαβούλευσης πάνω στο σχέδιο της επέκτασης, το οποίο παρουσιάστηκε στο Συνέδριο αυτό.
Υπενθυμίζω ότι το σχέδιο αυτό έχει διαμορφωθεί μετά από αλλεπάλληλες συσκέψεις με τους Δημάρχους και τους φορείς της δυτικής Θεσσαλονίκης, που ξεκίνησαν ένα χρόνο πριν.
Η δυτική Θεσσαλονίκη, όπως έχει κατ’ επανάληψη δηλώσει ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών και βέβαια ο Πρωθυπουργός, είναι υψηλή προτεραιότητα της Κυβέρνησης, με στόχο μια υποβαθμισμένη κοινωνικά και οικονομικά περιοχή να αποκτήσει τις προσβάσεις και τις υποδομές, που θα τις επιτρέψουν να αναβαθμιστεί, ώστε η Θεσσαλονίκη να αποκτήσει ισόρροπη ανάπτυξη και κοινωνική συνοχή.
Τώρα, που το βασικό έργο έχει μπει για τα καλά στις ράγες και για πρώτη φορά με την εφαρμογή νέου, αναθεωρημένου χρονοδιαγράμματος «βλέπει» ορίζοντα ολοκλήρωσης το 2020, ήρθε η ώρα να σχεδιάσουμε την επόμενη μέρα του Μετρό Θεσσαλονίκης, που είναι οι επεκτάσεις δυτικά και ανατολικά.
Αν σήμερα συζητούμε μόνο για τις πρόδρομες εργασίες στη δυτική Θεσσαλονίκη είναι γιατί ο σχεδιασμός της επέκτασης ανατολικά γίνεται για ένα έργο υπέργειο, ώστε να αποφευχθούν οι πρόδρομες εργασίες, τα χρονοβόρα, υπέργεια έργα και οι απαλλοτριώσεις.
Η ιδιαίτερα μεγάλη απορρόφηση κονδυλίων το 2017 από την Αττικό Μετρό ΑΕ για 2 έργα (βασική γραμμή και επέκταση προς Καλαμαριά), που έφτασε το ποσό των 200 εκατομμυρίων ευρώ, μας έδωσε μια επιπλέον χρηματοδότηση 30 εκατομμυρίων ευρώ, η οποία διατίθεται σήμερα για την εκτέλεση των πρόδρομων εργασιών στις δυτικές συνοικίες, πράγμα που σημαίνει ότι με την ολοκλήρωση των διαβουλεύσεων η Αττικό Μετρό ΑΕ θα δημοπρατήσει με το ποσό των 30 εκατομμυρίων ευρώ τις πρόδρομες εργασίες, αρχαιολογικές ανασκαφές και μετακινήσεις δικτύων ΟΚΩ.
Αυτή η καινοτόμος αντιμετώπιση της ανεξαρτητοποίησης των πρόδρομων εργασιών από την εκτέλεση του βασικού έργου, που αποτελεί στρατηγική επιλογή του Υπουργείου Υποδομών, είναι μια πολιτική που θα επιταχύνει την εκτέλεση των έργων και θα τα απαλλάξει από περιττές επιβαρύνσεις.
Κατά τη διάρκεια της διαβούλευσης θα ήταν σωστό να ληφθεί υπόψη ότι η χάραξη της γραμμής του Μετρό θα προκαλέσει εκ βάθρων αλλαγή του συγκοινωνιακού χάρτη της Θεσσαλονίκης. Οι μετακινήσεις θα αναδιοργανωθούν και θα ανακατανεμηθούν, έτσι ώστε μετρό, λεωφορεία και όποιες άλλες συγκοινωνίες προκύψουν, να αποκτήσουν συνδυαστικό χαρακτήρα, με σκοπό την ολοκληρωμένη αστική κινητικότητα στο ευρύτερο πολεοδομικό συγκρότημα.
Θα ήθελα να σας ευχαριστήσω για τη συμμετοχή σας στη σημερινή διαβούλευση. Οι υποδομές και τα μεγάλα έργα είναι γνωστό ότι ανήκουν και απευθύνονται στις τοπικές κοινωνίες, τις οποίες και εξυπηρετούν και εσείς ως εκπρόσωποι της Τοπικής Αυτοδιοίκησης έχετε σημαντικό ρόλο σε αυτό.
Άλλωστε, το σημαντικό σχέδιο αποτελεί προϊόν αυτής της αγαστής μας συνεργασίας.

Σας ευχαριστώ.

* Ο χαιρετισμός του Καθηγητή Γιάννη Α. Μυλόπουλου, Προέδρου της Αττικό Μετρό Α.Ε., στην συνάντηση εργασίας για τη Δημόσια Διαβούλευση της επέκτασης του Μετρό στη δυτική Θεσσαλονίκη, που έλαβε χώρα στις 16 Απριλίου 2018.