«Κάνουμε στη Θεσσαλονίκη, το μεγαλύτερο έργο που γίνεται αυτή τη στιγμή στην Ελλάδα».

O πρόεδρος της ΑΤΤΙΚΟ Μετρό, Γιάννης Μυλόπουλος αναφέρθηκε στην εξέλιξη του έργου του Μετρό στη Θεσσαλονίκη, αλλά και τις ευκαιρίες που ανοίγονται για την πόλη ως προς το αναπτυξιακό κομμάτι με γνώμονα τις συγκοινωνίες.

- Κάνουμε μια υπόθεση εργασίας επιστημονικής φαντασίας όπου ένας Θεσσαλονικιός το 1987 μπαίνει σε μια χρονομηχανή και βγαίνει το 2017. Διαπιστώνει ότι το μετρό δεν έχει γίνει. Τι του λέτε;

"Ξύπνησε 3 χρόνια νωρίτερα… Πράγματι η Θεσσαλονίκη έχασε πολλές ευκαιρίες όλα αυτά τα χρόνια και πολλές χρηματοδοτήσεις. Με αποτέλεσμα τώρα να είναι μια μεγαλουπολη ενός εκατομμυρίου χωρίς μετρό. Μια κατάσταση που δεν της αξίζει.

Αυτό λοιπόν που προσπαθούμε να κάνουμε τώρα είναι να ανατρέψουμε αυτή την κατάσταση.Κάνουμε λοιπόν το μεγαλύτερο έργο που έγινε ποτέ στη Θεσσαλονίκη ύψους 1,5 δις, το μεγαλύτερο αυτή την στιγμή στην Ελλάδα.

Έργο που θα αλλάξει την ποιότητα ζωής του πολίτη,το περιβάλλον της πόλης και θα τονώσει την οικονομία της πόλης. Το στοίχημα της ανάπτυξης περνά από την πορεία του μετρό".

- Επειδή ο Θεσσαλονικιός τόσα χρόνια ακούει πολλά για το μετρό, πότε θα έχουμε την λειτουργία της βασικής γραμμής;

"Εμείς βρήκαμε το έργο σταματημένο σε όλα τα επίπεδα το Μάρτιο του 2016. Όυτε μια κατασκευαστική εργασία σχεδόν για δύο χρόνια.

Ξεκινήσαμε λοιπόν σε όλα τα μέτωπα,στην κατασκευή των σταθμών,στην ολοκλήρωση των σηράγγων, λύσαμε θέματα όπως το τεχνικό δίλλημα μετρό η αρχαία στην Βενιζέλου αλλά και θεσμικά ζητήματα όπως αυτά με τις διαιτησίες του εργολάβου που εξαιτίας των καθυστερήσεων ζητούσε αποζημίωση μεγαλύτερη από τον προϋπολογισμό του έργου.

Όλα αυτά λύθηκαν υπέρ του δημοσίου συμφέροντος και το έργο ξεκίνησε και μπήκε χρονοδιάγραμμα.

Πλέον αντίπαλος μας είναι μόνο ο χρόνος και το 2019 θα ξεκινήσουν οι δοκιμαστικές λειτουργίες της βασικής γραμμής,λίγο αργότερα της Καλαμαριάς και τον Νοέμβριο του 2020 θα έχουμε την παράδοση στον κόσμο του 75% της βασικής γραμμής.

Από την Νέα Ελβετία έως το Συντριβάνι τον Νοέμβριο του 2020 και αρχές του 2021 η επέκταση της Καλαμαριάς και τελος του 2021 το υπόλοιπο κομμάτι της βασικής γραμμής όπου θα έχουν ολοκληρωθεί οι εργασίες στον σταθμό της Βενιζέλου.

Ταυτόχρονα προχωράμε με τον Σχεδιασμό και τις μελέτες για τις επεκτάσεις στην Δυτική Θεσσαλονίκη και το Αεροδρόμιο".

- Επειδή στην χώρα μας πολλά μεγάλα έργα επηρεάζονται από τις κυβερνητικές αλλαγές, πιθανές εκλογές θα άλλαζαν το χρονοδιάγραμμα που μας παρουσιάσατε;

"Αυτο είναι ένα αμαρτωλό παρελθόν.Δεν είναι δυνατόν να συμβαίνει αυτό ειδικά σε μια περίοδο κρίσης.

Αν και η πολιτική μου αίσθηση είναι ότι οι εκλογές θα γίνουν το 2019 θεωρώ ότι πλεον το μετρό «έχει μπει στις ράγες» και «το αγώγι σέρνει τον αγωγιάτη». Η Θεσσαλονίκη είναι ενωμένη γύρω από το μετρό".

- Μετρό,λιμάνι,αεροδρόμιο, τρεις επενδύσεις. Θα μπορούσαν να αποτελέσουν ένα αναπτυξιακό σοκ για την πόλη;

"Θα πρόσθετα και τον Σιδηρόδρομο όπως δείχνουν οι παγκόσμιες επενδυτικές τάσεις καθώς η επόμενη μέρα της ανάπτυξης διεθνώς περνά από τις ράγες.

Ναι λοιπόν πιστεύω ότι οι υποδομές και οι τεχνικές επενδύσεις διασυνδεμένες μεταξύ τους είναι το μέλλον της ανάπτυξης στην περιοχή μας".

- Και για να κλείσουμε με χαλαρή διάθεση. Αν στον Θεσσαλονικιό της χρονομηχανής που είδε να μην υπάρχει το μετρό, του έθεταν το δίλλημα μετρό ή πρωτάθλημα στον ΠΑΟΚ, τι θα απαντούσε;

"Και τα δύο… Πάντως το σίγουρο είναι ότι θα έβλεπε και τα ίδια ονόματα στην πολιτική ζωή του τόπου ακόμη…"

*Συνέντευξη του καθηγητή Γιάννη Μυλόπουλου στην ιστοσελίδα του newsfish.gr, με τίτλο "Το Μετρό Θεσσαλονίκης, το μεγάλο «στοίχημα» και το... πρωτάθλημα στον ΠΑΟΚ", που δημοσιεύθηκε στις 14-11-2017.