Η Θεσσαλονίκη ένα απέραντο εργοτάξιο λόγω Μετρό

«Η Θεσσαλονίκη σήμερα, ένα χρόνο μετά την επανεκκίνηση των έργων του Μετρό, δε θυμίζει σε τίποτα την πόλη με τα εγκαταλελειμμένα εργοτάξια και τα σταματημένα έργα, πίσω από τις λαμαρίνες.

Η πόλη σήμερα έχει μετατραπεί σε ένα απέραντο εργοτάξιο λόγω των έργων του Μετρό, τα οποία έχουν επανεκκινήσει και πλέον προχωρούν σε όλα τα μέτωπα με γρήγορους ρυθμούς. Η άφιξη του δεύτερου Μηχανήματος Ολομέτωπης Κοπής (TBM), του γνωστού «μετροπόντικα», στο σταθμό "Ανάληψη" σηματοδοτεί την ολοκλήρωση της κατασκευής του συνόλου των δίδυμων σηράγγων, μήκους 9, 6 χιλιομέτρων έκαστη, στο βασικό έργο του Μετρό Θεσσαλονίκης.

Πλέον, το έργο γυρίζει οριστικά σελίδα, καθώς η ολοκλήρωση του πλέον δύσκολου, του πλέον δαπανηρού και του πλέον χρονοβόρου τμήματος του Μετρό, που είναι η κατασκευή των υπόγειων σηράγγων, καθώς και η πρόοδος στην κατασκευή του μεγαλύτερου μέρους των σταθμών, σηματοδοτούν την ολοκλήρωση του 74% των έργων πολιτικού μηχανικού. Στη συνέχεια, θα προχωρήσουν οι εργασίες των αρχιτεκτονικών τελειωμάτων των σταθμών, της εγκατάστασης του ηλεκτρομηχανολογικού εξοπλισμού, καθώς και η προμήθεια και εγκατάσταση του τροχαίου υλικού.

Εν τω μεταξύ, η Αττικό Μετρό ΑΕ, σε στενή πλέον συνεργασία με το Υπουργείο Πολιτισμού, την Εφορεία Αρχαιοτήτων και το Δήμο Θεσσαλονίκης προχωρεί στην εφαρμογή της αρχής, της ταυτόχρονης με την κατασκευή των σταθμών, ανάδειξης των σημαντικών αρχαιοτήτων, τόσο στη Βενιζέλου, όσο και στην Αγίας Σοφίας. Με τον τρόπο αυτό, η Θεσσαλονίκη εκτός από ένα υπερσύγχρονο μέσο μεταφοράς, αποκτά και μια μοναδικής αξίας αρχαιολογική ενότητα στην καρδιά της ρωμαϊκής και βυζαντινής πόλης, η οποία θα συμβάλλει τόσο στην ανάδειξη της ιστορικής και πολιτιστικής ταυτότητας της πόλης, όσο όμως και στην τόνωση της οικονομικής της ανάπτυξης.

Παράλληλα, σε προχωρημένο στάδιο βρίσκεται και η πρώτη επέκταση -με 5 σταθμούς- προς τη Καλαμαριά, η οποία προχωρεί επίσης με γοργούς ρυθμούς.

Η Θεσσαλονίκη μετά το 2020 θα αναγεννηθεί. Τα έργα του Μετρό, βέβαια, δεν τελειώνουν το 2020 - 2021, οπότε και θα παραδοθούν και θα λειτουργήσουν η βασική γραμμή και η επέκταση της Καλαμαριάς, καθώς αυτή τη στιγμή σχεδιάζονται και αναμένεται να ξεκινήσουν οι επεκτάσεις του Μετρό προς τις δυτικές συνοικίες και το αεροδρόμιο.

Ήδη, έχει δημοπρατηθεί η γεωτεχνική και η γεωλογική μελέτη για την επέκταση της γραμμής προς Νεάπολη, Σταυρούπολη, Πολίχνη, μέχρι το νοσοκομείο Παπαγεωργίου και ακολουθεί η γραμμή από το Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό προς Εύοσμο, Μενεμένη, Κορδελιό. Για εμάς, οι δυτικές συνοικίες έχουν μια προτεραιότητα. Η πολιτεία χρωστάει στους χιλιάδες ανθρώπους που μένουν εκεί και ταλαιπωρούνται καθημερινά, αλλάζοντας συχνά δυο και τρεις συγκοινωνίες, για να φτάσουν στο χώρο εργασίας τους και θα είναι κοντά τους.

Συγχρόνως, αναζητούνται λύσεις για το συντομότερο και οικονομικότερο δυνατόν σχεδιασμό της επέκτασης του Μετρό προς το αεροδρόμιο.
Υλοποιώντας, λοιπόν, παρά τις δύσκολες οικονομικές συνθήκες, με συνέπεια και γοργούς ρυθμούς το μεγαλύτερο έργο υποδομής που έχει γίνει ποτέ στη Θεσσαλονίκη, αλλάζουμε την πόλη, συμβάλλουμε στην οικονομική της ανάπτυξη και βελτιώνουμε την καθημερινότητα των κατοίκων της.

*To άρθρο του καθηγητή Γιάννη Μυλόπουλου, προέδρου της Αττικό Μετρό Α.Ε. δημοσιεύθηκε στις 5 Απριλίου 2017 στην ιστοσελίδα του ΑΠΕ-ΜΠΕ.